Met het zeecontainervervoer werd in 1985 begonnen. De start was moeilijk en kostte veel inzet en gelobby bij reders en havenbedrijven. Door vanuit Rotterdam containers te gaan vervoeren naar Noord Nederland en deze in Buitenpost op- en over te slaan, wilde hij als het ware ‘een stukje Rotterdam’ naar Friesland halen. Dit ging gepaard met de nodige aanloopverliezen omdat in de beginperiode slechts mondjesmaat containers werden vervoerd. Eén of twee per week vormden toen geen uitzondering en dat terwijl daar soms wel vier ritten heen en terug voor moesten worden verreden. Toen het vervoer eenmaal op gang was gekomen, kon er met twee 20 ft containers per wagen heen en weer worden gereden, één geladen en de andere leeg, om zo overbelading tegen te gegaan. Vervoer van maritieme containers vormt inmiddels de ruggengraat voor de onderneming en daarvan worden er op jaarbasis zo’n 10-15.000 vervoerd. Allerlei producten, van garnalen en bakkerij grondstoffen tot halffabricaten voor fietsonderdelen en van vangrails tot tassen worden er in vervoerd. Voor het laden en lossen beschikt de onderneming in Heerenveen en Rotterdam over zgn. containerhandlers en reachstackers, heftrucks die tot 42 ton kunnen tillen en containers tot vijf hoog wegzetten. Van de terminal wordt ook door derden gebruik gemaakt, zoals: transporteurs, shortsearederijen en verkoopmaatschappijen van zeecontainers. Een service die de onderneming geen windeieren heeft gelegd en mede te danken is aan de ruime openstellingtijden, die het gebruikers mogelijk maakt van zes uur ‘s morgens tot elf uur ‘s avonds containers te stallen. Naast containerhandling, opslag, reparatie, cleaning, stuffen, strippen en de verscheping van overzeese expedities, waaronder verhuizingen, worden containers ook verkocht en verhuurd. Zo wordt er verhuurd voor de opslag en verkoop van bouwmaterialen, of zoals in 2001 tijdens de MKZ-crisis (mond en klauwzeer), om te dienen als afzetting bij wegblokkades.